امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: تجلیل از امامزادگان تبعیت از قرآن کریم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسم بزرگداشت مقام حضرت امامزاده جعفر (ع) یزد با اشاره به شعائر خداوند در قرآن کریم افزود: در سوره مبارکه حج خداوند متعال بیان می دارد که تعظیم و بزرگداشت شعائر از تقوای دل هاست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: حضرت ابراهیم خلیل پس از گذراندن بسیاری از آزمایشات دشوار الهی به مقام امامت رسید چرا که برای اقامه دین و نماز بسیاری از رنج ها را تحمل نمود و در این راه خانواده اش نیز با او همراه بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: این داستان را خداوند برای امروز ما و شما بیان نموده است و وظیفه امروز ماست که از انقلاب و ولایت دفاع کنیم.
سخنران مراسم افزود: خداوند در داستان این پیامبر عظیم الشان در قرآن کریم به این نکته اشاره نموده است که هر کس در راه ما استقامت بورزد و از خود و خانواده و فرزندش نیز بگذرد ما او را نامدار و پرآوازه خواهیم نمود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تاکید کرد: این شعائر الهی آرم عشق به خداست، آرم انقلاب درونی و مجاهدت است .
امام جمعه موقت تهران در این مراسم خطاب به حاضران افزود: خانواده و فرزندان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام برای دفاع از دین مصیبت ها و رنج هایی را به جان خریدند و خداوند ایشان را نامدار نموده است.
وی افزود: امامزادگان عظیم الشان به عنوان فرزندان اهل بیت(ع) به بسیاری از کشور های اسلامی از جمله ایران هجرت نموده اند و ایشان روزنه رحمت الهی، سند حقانیت و دارالشفای ما هستند.
سخنران مراسم با اشاره به روحیه بالای ولایتمداری در مردم دارالعباده یزد اظهار داشت: اکرام و تجلیل ما از امامزادگان در ابعاد مختلفی صورت می گیرد و در حقیقت تجلیل از امامزادگان تبعیت از قرآن کریم است چرا که اینها شعائر الهی هستند.
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آیات شریفه سوره مبارکه کوثر تاکید کرد: اگر خداوند فرزندان حضرت زهرا (س) و اهل بیت پیامبر اکرم علیهم السلام را بزرگ می شمارد نشانه کوثر بودن است و این نقطه مقابل ابتر است.
وی نسل پر برکت حضرت زهرا (س) را یادآور شد و افزود: سید مرتضی، سید رضی سید بحر العلوم ، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که منشا بسیاری از خدمات دینی و غیره هستند همه از این نسل با برکت می باشند.
امام جمعه موقت تهران افزود: امامزادگان در شهر ها و روستا ها ملجا و پناه مردم هستند و این خاندان کشتی نجات ما در طوفان های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می باشند.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده اند امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اظهار داشت: وجود حضرت امامزاده جعفر (ع) در یزد مایه برکت است.
وی در پایان شورای نگهبان را نگاه بان قانون اساسی برشمرد و تاکید کرد: گروهی از مجتهدین قانون اساسی را تعیین کرده اند و ایشان این شورا را برای صیانت از میثاق ملی ما قرار داده اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا